Novosti za normirane samostojne podjetnike


Vlada Republike Slovenije je sprejela paket davčnih sprememb, ki prinaša pomembne novosti za samostojne podjetnike, predvsem za tiste, ki poslujejo po sistemu normirancev.

Novosti za normirane samostojne podjetnike

Strožji pogoji za polne normirance

Spremembe bodo začele veljati v letu 2026 in bodo vplivale na obdavčitev podjetnikov glede na njihove letne prihodke. 

60.000 EVROV Za samostojne podjetnike (s.p.) se bistveno znižuje mejni prihodek, pri katerem bodo prisiljeni izstopiti iz sistema normirancev in preiti v redno obdavčitev. Če bodo letni prihodki presegli 60.000 evrov, kar je občutno nižja meja v primerjavi z dosedanjih 150.000 evrov, bo podjetnik v naslednjem letu moral preiti na redno obdavčitev. Nova pravila se bodo prvič uporabljala v letu 2026 za leto 2025.

OBDAVČITEV Prihodek do 60.000 evrov bo še naprej obdavčen po 4-odstotni stopnji, kar predstavlja edino pozitivno spremembo v tem svežnju ukrepov, saj je bila prej ta meja 50.000 evrov. Vsi prihodki nad 60.000 evrov pa bodo obdavčeni po 20-odstotni stopnji.


Spremembe tudi za popoldanske normirance

Popoldanski samostojni podjetniki se bodo soočili z dodatnimi omejitvami. Če bodo njihovi letni prihodki presegli 30.000 evrov, bodo prav tako morali preiti na redno obdavčitev v naslednjem letu. Tudi tukaj se nova pravila začnejo uporabljati leta 2026 za leto 2025.

Popoldanski normirani samostojni podjetniki

Pomembna sprememba je tudi odprava kriterija polne zaposlitve za 9 mesecev na samostojne podjetnike, ki je bil prej potreben za ugodnejšo obdavčitev. Sedaj bo odločilno zgolj zavarovanje nosilca SP. Prihodki do 12.500 evrov bodo obdavčeni po 4-odstotni stopnji, prihodki med 12.500 in 30.000 evrov po 12,5-odstotni stopnji, vsi prihodki nad 30.000 evrov pa bodo obdavčeni po 20-odstotni stopnji.

POROČANJE O RAČUNIH Poleg tega bodo popoldanski samostojni podjetniki morali poročati o računih, ki jih izdajajo svojemu rednemu delodajalcu ali sorodnikom, kar predstavlja dodatno administrativno obremenitev.


Višja meja za vstop v sistem DDV

DVIG MEJE ZA VSTOP V SISTEM DDV V sklopu sprememb se dviguje tudi meja za vstop v sistem DDV. Namesto dosedanjih 50.000 evrov bodo podjetniki v sistem DDV obvezno vstopili, ko bodo njihovi prihodki v zadnjih 12 mesecih presegli 60.000 evrov.

Koga bodo te spremembe najbolj prizadele?

Spremembe bodo najbolj prizadele samostojne podjetnike, katerih prihodki presegajo nove, nižje meje. Čeprav so bile nekatere olajšave uvedene, bodo številni podjetniki soočeni z višjimi davčnimi obremenitvami in bolj zahtevnimi administrativnimi postopki. Normirani polni samostojni podjetniki z letnimi prihodki pod 60.000 evrov bodo še vedno deležni ugodnejših pogojev poslovanja, vendar bodo morali biti zelo pozorni na prihodnje spremembe in njihove posledice.  V objavi preberite, kako bo z normiranci po novem.

Elektronska evidenca delovnih ur je ravno zato še posebej pomembna, saj podjetnikom prihrani čas, ki bi ga drugače namenili vodenju, beleženju, pregledovanju delovnih ur v Excel tabelah.

Vse objave

Vas zanima enomesečni brezplačni preizkus?


Poenostavite vaše poslovanje in evidentiranje delovnega časa z enomesečnim BREZPLAČNIM preizkusom.
Brez rizika in brez obveznosti!

Želim brezplačni preizkus

Vzpostavite stik z nami


Se želite prepričati, ali je evidenca delovnega časa Mojeure prava izbira za vas?
Pišite nam za BREZPLAČNI enomesečni preizkus brez obveznosti.

Strinjam se, da družba moje osebne podatke obdeluje za namen izdelave ponudbe in kontakta preko e-pošte ali telefona. Seznanjen sem z Obvestilom o obdelavi osebnih podatkov in pravico, da hrambo mojih osebnih podatkov lahko kadarkoli prekličem na elektronski naslov info@mojeure.si. Družba 1A INTERNET d.o.o. bo po prejemu preklica moje osebne podatke zbrisala.

1A Internet d.o.o.
Naselje nuklearne elektrarne 2
8270 Krško
SI - Slovenia

Splošne informacije


Podpora strankam

To spletno mesto uporablja piškotke za namen izboljšave delovanja spletnega mesta. Več informacij najdete v naših pravilih o rabi piškotkov.